Nawierzchnie parkingowe bezwzględnie należy chronić przed korozyjnymi wpływami środowiskowymi. Najtańsze jest przedsięwzięcie określonych środków na etapie projektu, co w myśl obowiązującego prawa należy do obowiązku projektanta obiektu. Powierzchowny wybór może skutkować brakiem trwałości, a nietrafione rozwiązanie na pewno w konsekwencji okazuje się bardzo kosztowne. Przedsiębiorstwo PROFOS oferuje kompleksowe prace wykonawcze na nawierzchniach parkingowych w oparciu o szeroką gamę dostępnych na rynku rozwiązań (produktów) i zwraca uwagę na ich istotne parametry techniczne. Analizujemy:
-
mechaniczne obciążenia ruchem kołowym pojazdów, manewrami związanymi z parkowaniem oraz wywołanych sprzętem sprzątającym, tj. oceny przewidywanej dla danego parkingu (lub jego poziomu) częstotliwości wykorzystania
-
chemiczne obciążenia chlorkami z soli odladzających oraz paliwami i środkami smarnymi tj. sprecyzowania działających agresywnie na konstrukcję czynników środowiskowych lub
korozyjnych (określenia klasy ekspozycji dla stali i dla betonu)
-
działania temperatury i czynników klimatycznych (wpływ deszczu, śniegu, promieniowania UV przy parkingach otwartych)
Aby zapewnić trwałość nawierzchni parkingowej (klasa ekspozycji XC4, XD3 a dla decku otwartego dodatkowo XF4) mogą Państwo wybrać spośród trzech różnych sposobów zabezpieczenia nawierzchni:
-
wykonanie nawierzchni jako bezdylatacyjnej lub wstępnie sprężonej
-
pokrycie nawierzchni systemem polimerowym ze zdolnością mostkowania rys, z regularnym (dwa razy do roku), objętym umową, planowanym kontraktem serwisowym, z równoczesną możliwością redukcji wymaganej otuliny ( -10 mm) i klasy ekspozycji (na XD1)
-
wykonanie uszczelnienia z papy termozgrzewalnej i pokrycie go nawierzchnią z lanego asfaltu (dwie warstwy), zgodnie z wytycznymi dla budowli inżynierskich ZTV-ING i obniżenie klasy ekspozycji na XC3 (lub XF1).